Blod behöver inte vara tjockare än vatten

För många år sedan separerade två av mina vänner och flyttade ganska långt ifrån  varandra. Detta innebar emellanåt att mamman i familjen hörde av sig till oss när hon behövde barnvakt och då kom lilla M och C några dagar till oss.

Numera är de dock inte då små längre M har hunnit bli fjorton år och C nio år och jag tycker det är så roligt att de fortfarande vill komma till oss!

I söndags var jag och hämtade C och vilken härlig känsla det är att se henne och lillkillen tillsammans. Han blev så lycklig när hon kom hem till oss och har knappt lämnar hennes sida.

image

När han igår plötsligt blev rädd för vattenspridaren följde C med honom så snällt till landet och de stod tillsammans och skrattade så gott!

Jag är så lycklig att vi får vara en del av dessa underbara flickors uppväxt.

image

Imorgon är det dock barnbyte,  då åker C hem till mamma och M kommer några dagar!

5 thoughts on “Blod behöver inte vara tjockare än vatten

  1. Reblogga detta på Det Onda Goda… och kommenterade:
    Familj är mer än blod och jag är evigt tacksam att jag för många år sedan lärde känna en ung tjej som idag är en extraförälder åt mina döttrar. Helt av deras egen vilja❤️

  2. Vilket underbart inlägg! Tacksamheten är helt på min sida, du och din familj har gett mig och tjejerna en guldkant i livet. Och C fick en ”lillebror”😊

  3. Det är härligt och ett riktigt privilegie att få vara med om andra barns uppväxt. Det känns på ett speciellt sätt att få vara viktig för någon annan mer än de egna. Har själv denna relation med systerbarnen som mer eller mindre är som våra egna.

Kommentera

