En dag i Stockholm på Stockholm fashion week!

Idag åkte jag ner till de  kungliga huvudstaden för att spana i vad som kommer till hösten.

Mitt första stopp blev på Lagerhaus där man kunde känna att en stor del av inspirationen kommer från 60 och 70 – talet.
image

Dukningen är en av mina favoriter och den läckra smyckeshållaren passar ju perfekt på nattduksbordet för att hänga av sig smycken för natten.
image

De hade även en ny serie med kontorsmaterial i väldigt behagliga färger.

Nästa stopp var hos Mille Notti där jag hittade dessa ljuvliga sängkläder.
image

Men vad vore Stockholm Fashion Week utan handväskor, så sedan  var det dags att bege sig till Ceannis

image

Den flätade väskan till höger är tillverkad av restbitar från annan tillverkning, så den är inte bara snygg utan även ett bra exempel på att ta reda på allt!

Nästa stopp var hos Mateus som utökat din kollektion bubbles med en sopptallrik och en stor mattallrik.

image

Linum presenterade sina vackra textiler

image

Efter detta var det dags att bege sig till Gamla Stan för att besöka Gudrun Sjödens ateljé.

image

Man kan verkligen känna att nordisk inspiration i kollektionen och för mig kändes kollektionen trygg, snygg och hemtrevlig!

Den sista pressvisningen för dagen blev hos Lexington och det jag verkligen fastnade för där var väskor för män

image

Snygga och stilrena!

För att avsluta en trevlig dag på ett bra sätt tog jag med mig bonusflickorna och Erika på Pizza Hut där vi fick prova deras Tasting Menu!

image

Denna meny rekommenderas! Kul att få prova lite av varje och mysigt att göra det tillsammans!

Kommentera

