Tävling, vinn stylingprodukter från Nashi!

Nu ska en av er läsare få vinna ett stylingkit från Nashi som består av en smoother och en sea salt spray och då jag håller på att förbereda mig för att gå på bröllop vill jag ha in mängder med bra stylingtips!

image

Allt du behöver göra för att vara med och vinna detta kit är alltså att kommentera detta inlägg med ett enkelt stylingtips som du använder när du ska på fest! Jag kommer sedan sammanställa en del av tipsen i ett inlägg så vi alla får nya tips!

Sprid gärna tävlingen vidare så vi får många bra tips!

Tävlingen avslutas Söndagen den 2 augusti.

29 thoughts on “Tävling, vinn stylingprodukter från Nashi!

  1. Mitt bästa stylingtips är att blöta ner en vinklad ögonbrynspenna och doppa i ögonskuggan, och använda som eyeliner, det ger en lite mjukare linje men ändå lite mer edge än bara ögonskugga. När den blöts ner sitter den lite bättre och blir lite mer markerad. Dessutom tycker jag det är mycket lättare att applicera än med en eyeliner-pensel. 🙂

  2. mitt bästa partytrick är att ta lite mousse att fixera ögonbrynen med när man går ut, dem sitter hela kvällen lika snygga och om man målar dem, svettas man inte bort färgen utan dem ser lika snygga ut som när man gick ut:)
    mitt andra tips är att att ha en ljusare nyans på läppstiftet i mitten av läpparna, ger en mer dramatisk look och läpparna ser lite fylligare ut 🙂
    Ha det så kul på bröllopet mvh angela

  3. Jag är gärna med. Mitt bästa stylingtips just till bröllopet är att se till att mascaran du använder är vattenfast. Det kommer ju ofta en och annan liten glädjetår på bröllop.

  4. Hej!

    Här kommer ett enkelt tips till håret.

    Duscha/tvätta håret kvällen innan. Dela upp håret i olika ”tofsar” Många om du vill ha småa lockar eller stora om du vill ha mer vågigt.
    Ta sedan varje tofs och dela i 2. Tvinna de två tofsarna åt ett varsitt håll, sätt sedan fast en gummisnodd längst ner. Gör lika med alla andra.
    Det går fort, är enkelt att göra själv och blir supersnyggt!
    Sliter heller inte på håret dom en locktång 🙂
    Krama gärna in lite valfritt hårstyling innan. Dagen efter när du tagit ut dom så krama in lite hårolja eller annan glans. 🙂

  5. Att sätta upp håret till fest.Har du lockigt så ta en bra mousse.Sätt upp det med hårnålar och pryd med en blomma.Kan vara både tyg eller äkta.Men tycker att man känner sig lite mer festlig i en uppsatt och romantisk frisyr.

  6. Då min hud brukar ha en tendens att bli torr och fnasig efter en hel dag med smink, så är mitt bästa tips att jag blandar min foundation med lite av min ansiktskräm innan jag applicerar den med pensel. Tycker det blir ett mycket ”mjukare” mer fuktgivande, långvarigt och jämnare resultat 🙂

  7. Mitt bästa stylingtips för alla tillfällen är flätor. En enda lång lös fläta säkrad med ett grövre band för en mer avslappnad look, två mindre flätor på var sida som fästs bak på huvudet med en fin dekoration, med resten av håret fritt, för festligare tillfällen. Möjligheterna är oändliga, men flätor är alltid lika fint.

  8. Jag sprayar mitt hår innan jag fönar det för då ser det naturligt ut utan den hårda ytan som det får annars. Det håller länge och bra. Vattenfast mascara både till frans och ögonbryn. Sedan finns det en ”Smooting lip base” från Yves Rocher som jag använder innan jag s ätter på läppstiftet och då sitter färgen mycket längre än vanligt.

  9. På sommaren ska man inte överarbeta håret utan vara återhållsam med slitage. När man har tvättat det ska man inte gnuggtorka det utan klappa det försiktigt, då håller det sig blankt och naturligt vackertt.

  10. Tvätta håret, tuppkamma håret (kamma baklänges), smörj j in ditt torkade hår med arganolja för extra glans och sätt upp håret i en tajt eller lös svinrygg med antingen rak eller sne hårlinje. Spraya så frisyren håller

  11. Hallo Hallo!
    Mina bästa stylingtips är
    Skrubba alltid ansiktet försiktigt med skrubbhandskar innan du lägger din ansiktscreme och primer.

    Om du skall böja dina fransar, använd endast vattenfast maskara! Resultatet håller ca 90% bättre.

    När du skall fixa ögonbrynen, färga dem innan, lägg färgen ca 1 cm utanför ögonbrynets kanter så missar man ej små håren som annars inte är så lätta att upptäcka!

  12. Jag tar först en ljusare ögonskugga på hela ögonlocket och sedan en mörkare i samma färg på halva övre ögonlocket, sedan använder jag eyeliner och vattenfast mascara det brukar sitta fint hela kvällen.

  13. Bästa styling tipset när man ska fest är att ta på sig ett stort festligt halsband. Det piffar upp vilket ansikte eller outfit som helst. Tycker inte man ska behöva sminka sig överdrivet mycket för att man ska på fest, naturligt vacker är det finaste. Och det ända som behövs är ett festligt halsband i guld eller silver! 😀

  14. Ett snabbt och enkelt tips till frisyren är att ta ett fint, smalt hårband och dra på över håret sen börjar du från luggen att rulla in håret bakom hårbandet och så fortsätter man sedan att rulla in och trycka ner håret innanför hårbandet tills allt hår är in rullat och där har du en snygg och enkel håruppsättning som passar perfekt till lite festligare tillställningar!

  15. Jag har lockigt hår och ett enkelt stylingtips som jag använder när jag ska på fest för att slippa frissigt hår är att föna håret i rätt riktning. Jag brukade föna håret upp och ner för att få volym. Med små småningom lärde jag mig att det ger bättre resultat om man fönar håret i dess naturliga riktning så att småhåren lägger sig typ under hårstråt för att undvika frissigt hår! Hoppas det hjälper någon annan 🙂

    Tack för chansen att vinna ett stylingkit från Nashi och ha det så kul på brollopet!

  16. Jag är superdålig på att fixa mitt hår (och lite lat dessutom) så jag gillar quickfixes. Ett som är både enkelt och snabbt är att till fest (och speciellt bröllop där man kan va lite extra tjusig) använda sig av olika typer av hårsmycken. En enkel hästsvans eller snabbt gjorda palltångslockar blir SÅ mkt mer ”exklusiv” med ett spänne/hårband/klämma med lite strass eller snygga stenar/pärlor på. Eller varför inte använda ett snyggt halsband eller armband och fäst i håret/uppsättningen? Bara fantasin sätter gränser 🙂

  17. Jag har långt hår med lite självfall och gillar när det ser nytvättat, luftigt och lite vilt ut. Så Schampoo, balsam och KALLT vatten rätt länge som sista skölj, Krama torrt med handduk, borsta ut långsamt och försiktigt. Lite mousse, värmeskydd, sedan långsam föning, ej upp och ner men utåt., blås alltid längs med och neråt på håret ( i växtriktningen). Borsta igenom igen, sedan lätt hårspray på topparna en bit i taget medan du tvinnar och leker fram naturligt fall. Sist pyttelite vax, gnugga varmt mot handflatorna och krama in över hela håret. Rent, fixat utan att se fixat ut 😉 Vill man sen göra en messy knut eller fläta, funkar det perfekt 🙂

  18. Ibland är man glöms och förvirrad när en packar väskan för resan och skulle det då vara så att det är just plattången man har glömt så kan man skapa fina lockar/vågor genom att tvinna fuktigt hår (större partier för större vågor/lockar) och sen använda hårfönen om en har bråttom eller bara låta det sitta i ett litet tag, avsluta sen med lite serum och hårsprej.

  19. Hårolja i en liten mängd. Tvinna två hårtestar runt varann på ena sidan av huvudet, framme på axeln. Avsluta med en hårsnodd med en vacker blomma.

  20. Mitt bästa tips för att få volym till tunn hår: använd både hårpuder och torrshampo och tupera med en gammal tandborste. Det kan bli för hård och synlig tupering annars.

  21. Mitt bästa stylingtips är min bästa vän. När vi skulle på studentbal gick hon upp extra tidigt för att hinna fixa MITT hår också! Annars är det att lägga pyttelite puder på läpparna innan man lägger på läppstift, då sitter läppstiftet kvar heeeeela kvällen!

  22. Bästa stylingtipset inför ett bröllop är att göra en vacker uppsättning av håret – helst om du inte brukar göra det i vanliga fall, då blir det ännu mer festligt och annorlunda. Jag tycker även att det är snyggt, helst på sommaren, att sticka in blommor i håret i uppsättningen. Är det inte sommar så kan man istället sticka in lite ”bling-bling”. Håruppsättningen ska se lös ut, men ändå sitta ordentligt så att den inte ramlar ner. Mycket spray alltså!
    Lycka till och ha en rolig bröllopsfest!

  23. Mitt bästa tips är att använda highlighter på kindben, amorbåge, ögonvrån och brynbenet (näsrygg, haka och panna om man vill). Det ger ansiktet ett glow som i alla fall jag oftast inte har till vardags 🙂

  24. Det allra bästa tipset jag vet är att locka håret kvällen innan. Lockarna blir efter en natts sömn mer avslappnade och mjuka – men det ser ändå ut som om man ansträngt sig! Beroende på locktång kan man få alltifrån en beach look till glamouröst 40-tals svall.

Kommentera

