5 råd för bättre livskvalitet!

När jag skrev att jag gått ned 10 kilo i vikt fick jag frågan hur jag har gjort och  svaret är enkelt: jag har rört mig mer och ätit bättre men här kommer 5 konkreta råd:

-när du börjar motionera så ladda först ner en app där du kan dokumentera dina resultat. 
Från början ser det kanske inte alls roligt ur,  men när du fortsätter kommer du snabbt se resultat vilket har puschat mig något otroligt!

-ät mindre portioner och fundera innan du tar ännu en portion

-tänk efter innan du äter fikabröd och dylikt, när du tänkt efter kanske du kommit på att du inte alls är sugen!

-dra ner på fettet i vardagsmaten.

-njut av motionen! Det finns så mycket vacker natur att passa på att se under motionsrundan!

image

Denna bild tog jag av faxälven en kväll när jag tog en promenad!

Den största vinsten för mig är dock inte viktnedgången, utan det är att jag tränat upp konditionen och mår mycket bättre!

4 thoughts on “5 råd för bättre livskvalitet!

  1. Ett tillägg som underlättar dina utomordentliga tips är också att fundera över vardagen eftersom stress ökar vårt behov av snabba kolhydrater. Sök lugn, varva ner och sluta var duktig hela tiden. Ta hand om din själ helt enkelt.

Kommentera

