Britt’s goda smörkransar!

Nu när det är adventstider och det börjar vara dags för julbaket måste jag ännu en gång påminna er om receptet på Britt’s goda smörkransar, detta är en mina favoritkakor!

image

Smörkransar

-300 gram vetemjöl
-300 gram smör
-6 msk grädde
-1 ägg
-pärlsocker

Blanda snabbt ihop vetemjöl, smör och grädde till en deg. Ställ kallt i kylskåpet en halvtimme.

Kavla ut degen på mjölat bakbord så att den är cirka en halv centimeter tjock och stansa runda kakor. Ta även ut ett litet hål mitt på kakan. Pensla med uppvispat ägg och doppa sedan kakan i pärlsocker.

Grädda i 180 grader varmluftsugn tills kakorna precis börjar få färg (cirka 8 minuter)

4 thoughts on “Britt’s goda smörkransar!

  1. Måste prova 😄 Frågan är dock hur jag med gammal stenåldersugn ska göra med grader och tid 😂 får sätta mig på en pall utanför och kolla hela tiden så dom inte blir brända 😁

Kommentera

