Stockholm Design Week och spännande nyheter

Idag började Stockholm Design Week och jag har inte bara sett en hel del nyheter utan även vackra berömda platser.

Morgonen började jag i röda rummet på Berns salonger där trendStefan höll trendföreläsningar.

image

Även om jag egentligen inte bryr mig så mycket om trender utan helt går på vad jag själv tycker om så älskar jag hans föreläsningar då han är fylld med sån härlig energi!

Sedan var det dags för pressfrukost för Elle Decoration Swedish Design Award i operakällaren

image

Dom hade dukat så vackert!

image

Iittala lanserade sedan sitt nya designsamarbete med det japanska företaget Issey Miyake

image

image

Sedan var det dags för lunch på Nobis Hotell där Smaller Objekt lanserade sina nyheter.

image

image

Så snygga grytunderlägg som antingen kan användas var för sig eller tillsammans.

image

Nu var det dags att bege sig upp till sviten där Design House Stockholm visades sina nya produkter.

image

Detta vackra växthus vore verkligen en dröm att ha hemma!

image

Don lanserade även ny prydnadskudde som jag inte riktigt kan bestämma mig om jag gillar, hiss eller diss??

Sist men inte minst var det dags för Design och Arkitekturgalan Årets Rum i Berns Salonger med Jenny Strömstedt som konferencier.

image

image

Nu är det dock strax dags för denna småbarnsmamma att passa på att krypa i säng på hotellrummet och ladda inför morgondagen, då är dags för mässan Stockholm Furniture & Light Fair.

One thought on “Stockholm Design Week och spännande nyheter

  1. Den där kudden var ju ”speciell”.
    Jag vet inte, jag har lite samma obeslutsam het om vad jag tycker om den,
    men jag tror det lutar åt en diss…
    Lite märklig och den känns onödig,
    För en knut är väl inget man ”myser” med i soffan ?

Kommentera

