Fem fakta om hypokondrisk magsjuka

Igår satt lappen uppe på dagis: det går magsjuka! Genast kände jag hur min mage började röra på sig och inatt författade jag dessa fakta om hypokondrisk magsjuka:

Inkubationstid: fem sekunder efter informationen om att magsjuka finns i närheten.

Symtom: ett konstant illamående och påhittade rörelser i magen.

Behandling: isolera er hemma och vägra umgås med andra människor, det är ju faktiskt dom som smittar dig!!

Längd: allt från 1 dag till en evighet. Sjukdomsförloppet blir kortare om patienten insjuknar i riktig magsjuka, annars brukar symtomen gå över tre dagar efter det sista kända sjukdomsfallet av magsjuka i närområdet tillfrisknat.

Nää, nu har jag inte tid med er längre utan ska tvätta mina händer fem gånger……

5 thoughts on “Fem fakta om hypokondrisk magsjuka

  1. allt så ja men va sjukt det är… man BLIR verkligen sjuk bara utav att höra det! =) Sjukt . men sen avskyr ja det oxå Hoppas ingen blir sjuk idag
    sprita ta svart peppar o dricka massa cola det hjälper

Kommentera

