Vardagslivet, kryssningen och My Litte Pony

Tiden går fort och nu har det gått en hel vecka med vardagsliv (inkluderat en släng av magsjuka) sedan jag och månskensbonden var på kryssningen med Tallink Silja till Helsingfors. Jag har redan börjat drömma mig tillbaka till den fina resan för vi hade en riktigt mysig tillsammans på tu man hand.

Resan började dock precis på samma sätt som alltid när vi reser nånstans: jag säger åt månskensbonden att han inte få ställa saker nånstans, jag ska ju ta kort innan vi orsakar kaoset!

image

Den här fina hytten var ju nämligen inte så fin länge när vi, herr och fru kaos kommit in i den 😃

image

Så fort jag släppt in honom i hytten satte han sig och kikade i taxfreekatalogen vad han skulle handla och jag fortsatte foto, som ni tydligt kan se var det My Little Pony han ville ha!

image

I den fina och lugna loungen som ingår i commendorhytterna hamnade vi ganska fort och detta blev vår absoluta favoritplats på båten.

image

Att sitta där i lugnet i den rogivande miljön och bara njuta av utsikten var för oss svårt att slå!

image

Det blev mer än en flaska av båtens cava medan vi bara njöt.

Tiden gick väldigt fort medans vi satt där och såg stockholm skärgård passera och det blev hög tid att äta middag  Första kvällen åt vi i den italienska restaurangen Tavolato och lyxade till det med en fyrarätters italiensk meny som var superb!

image

image

image

image

Jättegod vällagad mat med härliga smaker från Italien.

image

Trots att vi var både mätta och trötta orkade månskensbonden självklart förbi den välfyllda taxfreen ock köpa sig en whisky.

image

Personligen vart jag mäkta imponerad över hur bekvämt dom hade gjort det där, trots att han som sedvanligt tog lång tid på sig att välja ut sin whisky satt jag nöjt och väntade 😃

image

Avslutar med den fina nejlika som stod i vår hytt får jag fortsätta berätta mer om resan någon annan dag!

12 thoughts on “Vardagslivet, kryssningen och My Litte Pony

  1. Åh va mysigt !! Jag tänkte åka en tur med Viggo och mamma,
    men det får bli när vi kommer hem från USA !
    För innan dess blir det nog svårt att få både tid och pengar att räcka till 🙂

Kommentera

